iOS 8 je venku! Zde je, co je nového a co je vylepšeno [Review]

Od oznámení uvedení iOS 8, doplněného o novinky o Yosemite a iPhone 6/6+ a příchodu Apple Watch, se lidé trhali mezi tím, že Apple přichází pozdě na tolik večírků (velká obrazovka, nositelná zařízení, widgety atd. ). Druhý naznačuje, že jde o druh pohybu, který přepracovává celou platformu od základů a potřeboval si dát na čas. Možná je to obojí. Nezáleží na tom ani jednomu z táborů, protože iOS 8 je venku. Je to nejpřirozenější vývoj platformy. Pokud vlastníte kompatibilní zařízení Apple, měli byste získat upgrade. Dovolte nám, abychom vás provedli proč.

První dojem z tohoto upgradu byl, že to bylo o něco méně vzrušující, než když vyšel iOS 7. Ta mezera má svůj důvod. Posun z iOS 7 na iOS 8 je stejně paradigmatický, jako byl 7 z 6. iOS 8 je posun k přepracovanému back-endu, který platformu trochu otevírá a dává vývojářům více síly a svobody. Vývojáři už budou vědět, co pro ně iOS 8 může udělat, takže nemusíme zabíhat do těchto detailů, ale abychom to shrnuli, koncept kovu přibližuje vývojáře k hardwaru a otevírá nové sféry. Hry budou fungovat lépe, budou vypadat lépe, budou mít lepší AI a algoritmy na backendu, které nejsou k vidění mimo herní konzole. Vývojářům bylo vloženo tolik ručních ovládacích prvků, budou zde vlastní klávesnice, vlastní widgety (jakéhosi druhu) a tolik dalších funkcí, které když se spojí, konečně přinesou změnu paradigmatu. Jejich motto ostatně bylo „Obrovské pro vývojáře. Masivní pro všechny ostatní.“

Hardwarové předpoklady pro upgrade jsou iPhone 4s nebo novější, iPad 2 nebo novější, iPod 5. generace a oba iPad Mini. Říká se, že před upgradem na 8 musíte být na 7.1.2, nemohu to ověřit, protože všechna moje zařízení již byla na 7.1.2, ale předpokládejme, že je to pravda (nezáleží na tom, pokud stejně míříte na 8 ).

Co je nového?

Pojďme si nejprve promluvit o funkcích, které jsou v iOS 8 nové, a o tom, co pro nás uživatele znamenají. Existuje aplikace s názvem Tipy, jejímž jediným úkolem je informovat vás o všech nových šikovných funkcích, které si můžete užít, takže jde o rychlého průvodce zabudovaného přímo do operačního systému.

Rychlá odpověď

Kdykoli se objeví zpráva, můžete na ni klepnout a napsat rychlou odpověď, podobnou odpovědi Mavericks. Je to velmi šikovná funkce, která vám umožní reagovat na texty, aniž byste museli zavírat jakékoli aplikace. Pro hráče je to nepřerušovaná relace Clash of Clans. Pro chronické textaře je to zvýšení efektivity. Toto je velmi potřebný a velmi vítaný upgrade.

YoCam přidává k vašim fotografiím iPhone řadu filtrů a čoček [iOS]

Chytrý rychlý přístup

Toto je funkce, kterou jsem nemohl vyzkoušet (ani nebyla oznámena na keynote), ale internet je plný příběhů o tom, jak když uživatel vešel do Starbucks, související aplikace se rychle sjednotily. I když kvůli těmto fámám není jasné, jak tato funkce funguje (na základě polohy) nebo které aplikace jsou v tuto chvíli kompatibilní, ale víme, že tato funkce se bude hodit a pak ještě některé. Navíc, pokud prohlížíte web, který vyžaduje zadání údajů o vaší kreditní kartě, Safari vám dá možnost vyfotit vaši kreditní kartu, kterou pomocí OCR (optické rozpoznávání znaků) použije k vyplnění online formulářů. . Zdá se to jako užitečná funkce, i když jsem si jistý, že by naše životy pokračovaly stejně, kdyby neexistovala. Je zajímavé vidět, že Apple plánoval i v oblastech, které se nakonec stanou obavami někde na lince.

Rozšíření

Rozšíření jsou prostředky, pomocí kterých může systém obchodovat s funkčností. Tyto obsahují 6 hlavních kategorií, budeme ignorovat části, které se přímo netýkají koncových uživatelů:

Akce – Jako spouštění funkcí jiných aplikací z jiné aplikace
Vlastní klávesnice – podrobně níže
Widgety – podrobně níže
Poskytovatelé dokumentů – Obchodování s dokumenty jedné aplikace s jinou
Úpravy fotografií – Poskytuje větší svobodu, takže budou na cestě lepší editory fotografií
Sdílení – S externími zdroji lze nyní sdílet více než jen obrázky

Widgety

Nejhorší místa s nadšenými fanoušky Androidu. Apple má nyní widgety. Zobrazení widgetů společnosti Apple je ve srovnání s Androidem menší hřiště, ale některé části své práce zvládne. Můžete upravit, jaké informace budete dostávat v oznámeních. To zahrnuje všechny aplikace, které podporují widgety, jako je Evernote. Vzali hlavní myšlenku widgetů a implementovali ji v kontrolovaném prostředí a zdá se, že to funguje.

Vlastní klávesnice

Představuji si, že s nimi v příštích několika týdnech strávíme dost času, přičemž každých pár dní budou vycházet jedinečné vlastní klávesnice. Bude zajímavé sledovat, kde to skončí a zda skutečně lze myšlenku původní klávesnice Apple legitimně vylepšit. Můžete začít s SwiftKey, je zdarma a stejně výkonná jako jeho protějšek Android.

Apple Pay

Název jejich finančního nástroje využívajícího NFC. Již existuje v některých inkarnacích jiných smartphonů, ale Apple Pay využívá jednoduchost nákupu z App Store a aplikuje jej na každodenní transakce, jako je placení za pár bot nebo vaši kávu. Navíc zabezpečení je na jiné úrovni. Vaše biometrická data jsou zašifrována a uložena v zařízení, díky čemuž je systém mnohem bezpečnější. To bude nutné vyzkoušet v reálných scénářích, aby bylo možné skutečně posoudit jeho bezpečnost a účinnost.

Jak přidat e-mail třetí strany nebo IMAP do Gmailu na iOS

Rodinné sdílení

Tato funkce vám umožní připojit k vašemu účtu 6 dalších zařízení, mohou také používat svůj vlastní iCloud účet, ale budou součástí vašeho balíčku, s těmito 6 kontakty můžete sdílet knihy, aplikace, hudbu a filmy. Vše, co potřebujete, je funkční kreditní karta, abyste mohli začít.

Kontinuita/Hand-off

Nyní je to státní převrat pro iOS a Mac OS X. Prostřednictvím režimu poslechu s nízkou spotřebou energie (bluetooth) budete moci na svém Macu přijímat napůl složené e-maily, můžete přes Mac psát textové zprávy a dokonce si volání přes připojený Mac. Podrobnosti o tom půjdeme, až vyjde finální sestavení Mac OS X Yosemite.

Zdraví

Tentokrát byl Apple velmi připraven na sledování zdraví. Jednoduše shromažďuje všechny informace z různých zdrojů (aplikací a nositelných zařízení) a převádí je na čistá data. Tyto informace můžete vidět prakticky jakýmkoli způsobem a aplikace zdraví to udělá za vás. Představuji si, že to s Apple Watch musí fungovat výjimečně dobře. Existuje možnost pro lékařské ID, které si můžete vytvořit s relevantními informacemi. Slouží k poskytnutí vašich lékařských informací v případě nouze. Bude mít všechny informace o vašich alergiích a zdravotních potížích, k nimž se dostanete bez odemykání telefonu. Toho posledního jsem oddaným zastáncem. Pokud by se něco stalo, tak komplexní záchranářský průvodce bude nanejvýš důležitý.

iCloud Drive

Představte si Dropbox, je to tak, jen s přidanou výhodou všech služeb iCloudu. Uživatelé Macu pozor, pokud povolíte iCloud Drive, pak nebudete moci získat přístup ke svému úložišti bez iCloud Drive, což znamená, že budete potřebovat iOS 8 a OS X Yosemite. Když to vyjde, pokračujte a upgradujte, abyste mohli normálně přistupovat k souborům. Tato funkce se objevila podle očekávání, když jsme recenzovali beta verzi Yosemite.

co je lepší

Nyní pojďme analyzovat vylepšení, která byla provedena v různých aspektech této platformy.

Chytřejší Siri

Už nemusíte ani držet tlačítko stisknuté, stejně jako Google Now můžete říct „ahoj Siri“ a ono se automaticky spustí. Siri bude reagovat rychleji, lépe vám rozumí a nejlepší ze všech má integraci shazam Vše, co musíte udělat, je zeptat se Siri, jaká skladba hraje, a Siri ji za vás vystopuje. Trochu spletité ve srovnání s jednoduchou metodou použití shazamu, ale pokud to lidé chtějí, měli by to mít. Kromě toho existuje možnost diktování, která nyní funguje docela dobře, i když někteří říkají, že je přímo tam s rozpoznáváním řeči Dragon NaturallySpeaking, nezaváděl bych to tak daleko, ale mnohem dále než ten na iOS 7. Pokud nechcete Pokud nemluvíte anglicky nebo jste v klidném prostředí, nebudete muset klávesnici vůbec používat.

8 nejlepších prohlížečů na iOS

Fotoaparát a editor fotografií

Existuje nové vlastní nastavení expozice, které můžete upravit, což vede do dalších knihoven zpřístupněných vývojářům (některé zcela nové výkonné aplikace uber jsou určitě na cestě). K dispozici je také funkce časosběrného snímání, která pořizuje snímky v nastavených intervalech a sestavuje výsledek do videa, tuto funkci poznáte docela důvěrně, protože vaše sociální sítě velmi brzy zaplaví. To spolu s časovačem pro fotografování jistě přinese obchodní příležitosti pro mobilní fotografické příslušenství.

K dispozici je také aktualizace editoru fotografií se spoustou možností, které vám nyní nabízejí takové možnosti úprav, které nejsou k vidění mimo sofistikovaný software pro photoshop.

Video zprávy

Nyní existuje přímější způsob odesílání video zpráv, můžete tak učinit z aplikace iMessages. Samozřejmě jste to již mohli udělat s Whatsappem, ale stále je to vítaný upgrade nativní aplikace.

Klávesnice

Stávající klávesnice, i když může být nahrazena zařízením třetí strany, ale nativní klávesnice Apple prošla také určitým přepracováním. Během psaní se pokusí předpovědět vaše další slova v okně s návrhy (podobné klávesnici HTC). Návrhy můžete skrýt přejetím prstem dolů.

Závěr

Stále budou existovat funkce této platformy, které jsme ještě neprozkoumali, některé výrazné, některé prominentní, ale v každém případě budou bezpochyby zajímavé. Ve stylu Applu vám dal skupinu možností a pak se vkradl do několika dalších, aniž bychom to komukoli řekli, takže jsme příjemně překvapeni, když na to konečně dostaneme naše ušmudlané tlapky.

Navzdory veškeré nenávisti k tomu, že je iOS 8 přitahován k tomu, že jde o trhák pro Android, je důležité poznamenat, že s velkými displeji iOS 8 a iPhone 6 byly dva ze tří klíčových prodejních bodů Androidu právě vystřeleny jako skeet na olympijských hrách. Nyní máme přizpůsobení a máme velké displeje v Apple. Android má levnější cenovku, která je pro robustnější zařízení stejně neúměrně drahá, takže teď se argumenty opravdu zahřejí.

iOS 8 se mi velmi líbí, a to ze dvou důvodů, líbí se mi, co dělá, a líbí se mi, co představuje. Až bude Android L uveden na trh, zajímalo by mě, kolik vlajkových telefonů dostane své aktualizace? Protože iOS 8 je dostupný i na 4 roky starém zařízení.

Pro vývojáře je to zcela nový svět, platforma je jednodušší na vývoj a dostupné nástroje rostou alarmujícím tempem. Metal nám poskytne neuvěřitelné hry, vylepšení vývojářů nám poskytnou aplikace, které vyždímají každou pracku. Měl bys to dostat. Teď se nemůžu dočkat Yosemite, abych mohl přijímat hovory a odpovídat na texty na mém počítači. Paradigma je skutečně posunuté.